Cercar en aquest blog

dimarts, 26 de novembre del 2019

Modificacions del carro de filferro

 Fa algun temps que vaig comprar un carro pel filferro, vaig agafar un de dotze bobines dels que fa en Sergio Valdivielso a (Valdiez & Tools Wire Dispenser) de Burgos.



Després de les fotos de la nova adquisició, vaig corrent a omplir-ho de filferro... i com no podia ser d'altra manera l'aparell va augmentar de pes considerablement, ja pesava sense el filferro, però amb les bobines plenes era inhumà.
Amb aquest pes i la necessitat de poder-ho portar pel viver i del viver a casa hem començo a platejar de fer algunes modificacions que em solucionin aquests problemes.

La primera modificació tenia que ser poder moure-ho sense aixecar-ho i amb unes rodes ho tindrem solucionat pero amb el terra tan irregular que tinc al viver i el garatge de casa tenien de ser d'un diàmetre gran, perquè les de diàmetre petit s'encallaven en qualsevol mica de granet que hi havia al terra.
Però al posar les rodes grans a la planxa inferior casi es tocaven una amb l'altra i depenent de la posició en que quedaven, quedava el carro inestable perquè es reduïa la superfície de contacte amb el terra.
Així que vaig haver de buscar una altra solució per augmentar la superfície de contacte al terra. Una estructura de planxa de 5 mil·límetres que desplaça les rodes cap a l'exterior va ser ideal.



El grup de rodes son dues de mòbils i dues no. De les mòbils sols una amb freno, amb aquesta configuració, un freno es suficient per que quedi travat el carro. 


L'altra part del problema era portar-ho del viver a casa, qui coneix el viver sap que esta ple d'escales, l'aparell s'ha de portar a coll i amb el que pesa s'havia de fer entre dos persones. No era fácil d'agafar amb una sola ansa que hi havia al damunt.
Així que vaig idear unes anses senzilles, que despres de fer servir quedin plegades i no ens donem cops a les cames.


Com que per muntar les rodes vaig haver de desmuntar part de l'estructura, vaig aprofitar per modificar la peça a on va muntada la maneta per carregar les bobines. Originalment on es col·loca la maneta es una femella soldada a una peça que esta roscada a l'estructura i queda sobresortint del carro.
 

La modificació va ser fácil, passant una broca per dins d'aquesta peça per eliminar la rosca i que quedi lliure. Amb aquesta senzilla operació ara la maneta es pot plegar cap a l'interior del carro, quedant així lliure de peces on donar-te cops




Quan vaig tindre aquestes modificacions resoltes, em vaig donar compte que l'alçada del carro seria bona per fer-la servir de taula de treball, només i feia falta un giratori o dos (si volem treballar de petits) i l'ansa que porta d'origen ara no ens farà falta.


Així que amb l'extra dels giratoris, ara tinc el carro del filferro plenament operatiu a les meves necessitats i problemes.


Per acabar felicitar al Sergio per la iniciativa de fer i posar al mercat aquests aparells, gracies a poder  trobar l'aparell de base, ara tinc una eina amb una gran utilitat, que em satisfà plenament i ajuda en el treball dels bonsais. 

Gracies Sergio.

Vicenç B.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada