Cercar en aquest blog

dijous, 30 d’agost del 2018

Ultimes incorporacions

Després d'uns dies de vacances per la zona del país basc, ja he tornat a agafar les rutines habituals de la vida en general.
Entre aquestes rutines esta la publicació d'alguna entrada de tant en tant en el blog. I que millor que presentar les noves adquisicions per el viver/col·lecció.

No podia anar al país basc sense visitar mínimament els vivers de Bonsai Center Sopelana i Irun Bonsai.
Esta clar que tampoc podia passar per aquests llocs i marxar amb les mans buides.

En els primers dies de l'estada ja vaig visitar Bonsai Center Sopelana. Vaig arribar tant d'hora que ens vam tindre d'esperar i tot a que obrissin.
 No vaig coincidir amb la propietària Beti Andrés, tot i així un empleat seu que estava aquest dies al càrrec del viver em va atendre molt be i vam estar comentant diversos aspectes del mon del bonsai.

Al final vaig sortir d'allà amb una espectacular alzinera d'entre tots els que m'agradaven. La resta de les vacances el vaig haver de guardar a l'habitació de l'hotel fins el dia de la tornada.


La resta de plantes de la imatge son del centre de jardineria que hi ha al davant  del viver de bonsais, que com que varem arribar abans de que obrissin, vam estar passejant allà per fer temps


Ja al meu patí, instal·lada en una pilastra  i un fons s'aprecia mes be el conjunt




La visita al viver de Irun Bonsai ja va ser de tornada cap a casa, i en aquest cas si que vaig poder estar/conversar amb Javier el propietari.
En aquest cas va ser mes complicat decidir-nos per algun arbre, els que mes ens agradaven se sortien del pressupost i als que si s'ajustaven eren especies que ja tenia molts.
Al final em vaig decantar per una espècie que ja havia tingut però que ara no me'n quedava cap.
Es un Chamaecyparis obtusa nana, Ciprés de Hinoki d'uns 30 cm. de alçada.

Les imatges ja son al meu pati, com que ja estàvem de tornada i les presses no vaig fer cap foto en el lloc



Per acabar de arrodonir la compra i en previsió de trasplantar algun dia l'alzinera, vaig aprofitar de comprar un parell de testos xinesos. Un prou gran per aquesta operació i un altre que em va agradar, per estoc




 


 I ja quan ens anàvem, vaig veure les llances per regar japoneses, iguals que les que faig servir habitualment, i una s'havia espatllat feia poc temps.


Amb lo que comentava de les presses al final me la vaig deixar allà i gentilment Javier me la ha enviat per missatgeria. Un detall d'agrair.

I per últim, si us decidiu a anar al País Basc, lloc molt recomanable de visitar en general, no us oblideu de fer una visita a aquests vivers profesionals on gaudireu de bons exemplars i millors persones al càrrec de cadascun de ells.


Salutacions
Vicenç B.




2 comentaris: