Cercar en aquest blog

dijous, 24 de febrer del 2022

Resum Febrer


Encara falta uns dies per acabar el mes de febrer, però la meva activitat bonsai per aquest mes i part del que ve, ja s'ha acabat. No és que no tingui coses per fer però una operació (programada) del genoll em farà estar un temps sense poder fer res. Sort que les coses mes imprescindibles ja les vaig acabar.

A començaments de mes encara faltaven molts arbres per trasplantar, casi tots de mida mitjana i petita.




Tots eren arbres programats per trasplantar aquest any i potser un any mes sense trasplantar no els hi hagés anat massa be, la majoria estaven molt saturats d'arrels.


Hi havia algun, de mida mes gran, que ja estava saturat de l'any passat i no filtrava l'aigua. Vaig necessitar ajuda extra per aquests cassos, amb el genoll lesionat no podia fer grans esforços.


Amb l'ajuda dels companys i treballant casi cada dia, vaig poder acabar de trasplantar tots els previstos, guardant els mes petits i delicats a l'interior del local.

 
Pel 12 o 15, les bones prediccions meteorològiques, em van fer acabar de decidir a col·locar tots els arbres al exterior. Els dies de fortes i continuades gelades, semblava que serien escassos o nuls...de moment la cosa va be. Ja van quedar tots al seu lloc.


Els mes petits també, d'aquesta manera ara  puc estar  mes tranquil amb la cama embenada, mig immobilitzat i els arbres poden anar brotant al seu ritme.


I es que alguns no tenen espera, comença a fer uns dies de bon temps i ja es posen en funcionament de seguida. 
Alguns comencen amb les flors: les violetes, chaenomeles, prunus mume...




Altres no es tant evident que es comencen a moure, però si es miren cada dia, es nota de seguida que han iniciat el moviment dels brots.
La necessitat de trasplantar abans de que hem fessin l'operació i les prediccions de bon temps em fan pensar que haurem encertat el temps dels trasplantaments.





Amb tot col·locat al seu lloc, em va vindre de gust de fer un passeig gravant en vídeo


Com que encara faltaven alguns dies per l'operació, vam aprofitar el temps en treballs que s'havien passat per alt, com aclarir aquesta sabina o ...

 Extreure una planta dels bols d'engreix que ha crescut molt mes que els altres i encara li quedaven tres anys per treure'ls. 
Aprofitant que hem collit aquest únic, he fet un vídeo, una mica accidentat, de com collirem o separarem els arbres de la primera generació l'any que ve.


Després de la collita continuem com un trasplantament normal, retallar arrels, sanejar tot el que es pugui i fer previsions de com es formarà en el futur.




En el seu lloc ho hem tornat a omplir de terra i he plantat un esqueix de la mateixa planta, es probable que quan trasplantem la resta del bol, aquest esqueix ja sigui tant gran com la resta.



El temps s'anava acabant, però encara vaig poder aprofitar un viatge preoperatori a l'hospital per passar a fer un encàrrec a un ceramista de confiança per tal de reparar alguns testos que tenia trencats de fa temps...com que no faran falta fins l'any que ve, així tindrà temps de reparar-ho sense presses.




I ara, que ja estic operat, tinc temps de poder fer un resum de com ha anat el mes i anar passant el temps de recuperació amb l'internet en general.


Espero que en els propers mesos poder fer entrades mes curtes i puntuals sobre el dia a dia de OlianaBonsai.

Salut
Vicenç B.

2 comentaris: