Cercar en aquest blog

diumenge, 30 d’octubre del 2016

X Exposición Zaragoza Bonsai


Ja feia dies que hem rondava pel cap d'anar a fer una visita a aquesta exposició peró no va ser fins a ultima hora de la nit que hem vaig decidir de sortir a primera hora del mati cap a Saragossa.
M'ho vaig haver de pensar tant per que al final hi vaig haver d'anar sol i son 250 km. de distancia o el que es el mateix, casi tres hores de viatge.
De tornada no vaig trobar que s'hem fes llarg.

Vaig arribar a bona hora, no feia massa que havien obert i tot just començaven a entrar alguns visitants.


Era un bon moment per fer les fotos pel blog. Per començar unes imatges generals de les disposicions dels taulells.





El primer arbre individual que rebia al visitant era el guanyador de l'edició anterior, acompanyat d'un shitakusa força atractiu.



Aquesta olivera, propietat d'un bon col·lega d'aprenentatge i apassionat de les oliveres, te una ramificació molt finament treballada.







Aquesta sabina, potser va ser l'arbre que mes em va cridar l'atenció, a banda de ser un arbre gran es notava que l'havien preparat a consciencia per l'ocasió.


Personalment m'agrada mes en la següent imatge o posició en que es veu mes clarament tots els moviment de les venes vives i la fusta morta. 





Alguns arbres es van portar de pressa i corrent per acabar d'omplir alguns llocs que quedaven vuits.
Em van comentar que l'associació te el mateix problema que la majoria d'associacions, tot i tenir  un bon nombre de socis a l'hora de portar arbres a l'exposició del club, sempre es un percentatge mínim de socis que treuen els arbres a exposar 








A l'arribà a casa i guardar les fotos, ha vist que guardava fotos de l'edició del 2011 i he pogut comparar alguns arbres repetits, com l'anterior i el següent, on mostren una millora considerable en la ramificació









Els kokedames, he vist gratament que també s'estilen en aquest club



Aquest bosc d'oms era l'única composició de conjunt, la resta eren tots arbres individuals.




Aquesta Azalea també ara un arbre espectacular, un tronc gran i cònic, molt compactat de fulla i amb moltes flors preparades per la propera floració.















Per completar l'exposició, una petita mostra de suisekis, un art que també comencen a introduir-se alguns dels socis d'aquest club



I un altre taulell amb les composicions d'Ikebana que s'havien fet durant un taller pel matí.





Una vegada he arribat a casa i descarregar les fotos, m'he donat compte que tenia un altre reportatge d'una edició anterior en la que i sortia algun arbre repetit. Amb aquesta coincidència he pogut comprovar que les ramificacions han millorat molt com també la manera d'exposar.

No mes em queda agrair la hospitalitat rebuda i encoratjar-los a continuar amb aquesta trajectòria positiva.

Vicenç B.




4 comentaris:

  1. Hola Vicenç , un reportatge molt ben exposat , gracias per compartir les exposicions que vas a veure amb tots els que no hi podem anar .

    ResponElimina
  2. Vicenç, mol bones fotos i bon reportatge. Mol nivell dels companys de Zaragoza.

    ResponElimina