Cercar en aquest blog

diumenge, 10 de maig del 2015

Ordenant el cultiu

Ja fa algun temps que hem ronda pel cap, la problemàtica que tinc amb les oliveres.
No m'acaben de funcionar be, M'agafen tota classe de fongs i porqueries, i sempre estan febles.

Comentant-ho amb altres cultivadors he arribat a la conclusió, de que el que els hi passa es que els hi sobra aigua. Son arbres de secà.
Així que  per tal de poder controlar millor el reg m'he decidit a posar-les totes juntes en un lloc i al regar, poder passar de llarg i restringir-les l'aigua.

Quan estaven intercalades entre els altres arbres i passava amb la manega regant es feia difícil triar a qui es tirava aigua i a qui no. Ara d'aquesta manera al estar tots agrupats serà mes fàcil de passar per alt tot el conjunt.

Al mateix reorganitzar les oliveres, he aprofitat amb tot el trasbals, de posar tots junts en un altre apartat, els pins. Que també poden passar amb poca aigua.
Als pins, si el redueixo l'aportació d'aigua, es probable que facin l'agulla mes petita.


De fet la plantació de pins de llavor que tinc, ja els he tingut sempre agrupats, tot i que a aquests petitons no interessa restringir-los l'aigua encara.


Ara a esperar algun temps, per veure si hi ha millores, sobre tot a les oliveres, que son les que han causat totes aquestes modificacions de cultiu. 


Vicenç B.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada